zondag 25 maart 2018

Weer naar buiten!

De lente is op komst! De bollen schieten de grond uit, de vogels beginnen te nestelen en het zonnetje schijnt. Het is weer tijd voor het buitenleven. Er is in deze periode heel wat te doen in de tuin:

  • oude blad van vaste planten verwijderen
  • compost opbrengen en bemesten
  • snoeien van b.v. vlinderstruik, rozen en Clematis 
  • gazon verticuteren en bemesten
  • vijver schoonmaken 
  • planten spitsen en herplanten en
  • plannen maken voor de tuin
Ik vind het heerlijk om weer in mijn tuin bezig te zijn. Vandaag oud blad  van vaste planten verwijderd en compost opgebracht.  Ik kan de vaste planten wel de grond uitkijken. Elke dag ongeduldig even kijken of ze al weer wat zijn gegroeid en of ik al meer blad zie. 
Verticuteren staat nog op mijn todo lijstje. Het gras zit vol mos en dat moet eruit. Niet de leukste klus, maar wel bevredigend. Zo ook het schrobben van mijn terras om de groene aanslag en andere viezigheid te verwijderen. Ook niet het leukste werk, maar ach, ik bezie het positief, die dag hoef ik niet te sporten :)






1 opmerking: