zaterdag 19 november 2011

La Concepcion, Jardin Botanico Historico de Malaga

Zoals ik al eerder aankondigde, ben ik in Malaga geweest en heb ik de Botanische tuin La Concepcion bezocht. Een historische tuin, wat bleek uit de hoge oude bomen die er staan. Opvallend vond ik dat door de oude bomen de historische tuin erg schaduwrijk was. Wat ik niet had verwacht aan de Costa del Sol!
Planten zoals de Ficus benjamina en de Ficus elastica (rubberboom), die bij ons gebruikt worden als kamerplanten, zijn daar volgroeide bomen. En ook andere kamerplanten als de Asparagus (sierasperge), Clivia, en Monstera deliciosa (gatenplant) tref je in de volle grond aan.
Ik vond het een zeer bijzondere tuin, met name het historische deel. Enige nadeel van het bezoek vond ik de geluidsoverlast van de naastgelegen snelweg. Maar toen meneer Loring de tuin in 1857 begon te ontwikkelen, heeft hij vast niet bedacht dat er vlak naast zijn huis een snelweg zou komen.














  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten