woensdag 23 november 2011

Schoolplein met buizen-lint

Ontwerpersduo KapteinRoodnat (Marleen Kaptein en Stijn Roodnat) maakte speciaal voor basisschool De Paradijsvogel in Ypenburg een kunstwerk van een paar honderd meter felgroene op hol geslagen stalen buizen, die bezit hebben genomen van het schoolplein en de aula.
De buis (van 50 mm doorsnee) begint bij de hoofdingang als handrailing en voert naar het schoolplein, waar het een eigen leven begint te leiden. Door  verschillende vormen aan te nemen ontstaan er  nieuwe functies, zoals speel- en zitobjecten (voetbalgoal, basketbal-mand, tuimelrekjes, banken). Na een heel traject op het schoolplein te hebben afgelegd gaat de buis dwars door de muur van het schoolgebouw de aula binnen. Hier krijgt de buis vormen en functies die specifiek voor deze binnenruimte bedoeld zijn. KapteinRoodnat won in 2007 de Designprijs Rotterdam 2007 voor dit project.
Ik ben nu niet direct up to date met dit bericht, maar omdat het nieuw voor mij is, zet ik het toch op mijn blog. Want wat vind ik dit ontzettend leuk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten