woensdag 18 september 2013

Schaal met vetplanten voor op de tuintafel in de winter

Van de week ben ik bezig geweest om een schaal te vullen met succulenten zoals Sempervivum en Sedums en voor de mooie rode kleur heb ik er ook een Ajuga bij gedaan. Het geheel staat nu op de tuintafel en kan de hele winter mee. Toch wat kleur in de winter!


Eerst begonnen met het boren van gaten in de bodem van de schaal, daarna een laag kleikorrels en daarbovenop de plantjes met wat potgrond. Veel hebben Sedums en Sempervivum niet nodig. De kiezels had ik nog. Deze had ik vanwege hun mooie strepen meegenomen uit de rivier de Verdon in Frankrijk. Nu komen ze mooi van pas!






3 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n schaal ik kreeg voor mijn verjaardag een mooie bak met deze planten wist eigenlijk helemaal niet dat ze in de winter blijven staan. tenminste niet de blad dragende.
    Dank je wel voor de tip
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja hoor! BEehalve die op de een na onderste foto. Die heeft de winter niet overleefd.En ik moet zeggen, na de winter zijn ze over het algemeen niet mee zo mooi. Het hart sterft af en aan uitlopers komen nieuwe scheuten. Die kan je dan wel weer herplanten.

      Verwijderen