vrijdag 27 april 2012

Rotan stoelen, revival of the sixties

De rotan meubelen uit de jaren 60 zijn weer helemaal terug van weggeweest. Ikea heeft de rotan stoel Storsele. En de merken House Doctor en Bloomingville hebben ook dit soort rotan stoelen. 

Storsele van Ikea

Rotal stoel van House Doctor

Rotan stoelen van Bloomingville
Maar helaas, rotan kan niet lang buiten staan. Gelukkig is er rotanachtige wicker of wel kunstriet, dat veel minder gevoelig is voor weersinvloeden. Een tijdje geleden had ik al bericht over de leuke stoelen van Vincent Sheppard, Lucy. Ook deze heeft helemaal de vintage look, en kan dus wel buiten staan.


Maar ook Hartman heeft een soortgelijke stoel, Rembrandt genaamd, deze is leverbaar met hoge en lage rugleuning, in de kleuren bruin, groen en grijs.



Heerlijk toch .... deze revival van de sixties!?!?

5 opmerkingen:

  1. Hoi Anja......

    bedankt voor je reactie bij mijn blog Lente..

    Jou blog ziet er ook prachtig uit...en ik ben nog uit de tijd dat rotan veel gebruik werd, ik had op mijn slaapkamer 1 tafel en stoel van rotan...
    Het spreek mij wel aan en vooral ook leuk in de tuin...

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rotan, dat roept veel herinneringen op. Mijn meisjeskamer had veel rotan kindermeubeltjes.
    Ik vind ze erg leuk! Gewoon gezellig op een balkon, al dan niet overdekt.

    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anja eigenlijk had ik die oude stoeltjes nooit weg moeten doen maar ja een mens kan nou eenmaal niet alles bewaren. Ze zijn wel heel mooi.
    Heerlijk weekend toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal leuk! Wij zijn ons balkon aan het opknappen en hebben er al mooie vloertegels in gelegd, nu nog de inrichting! Ik vind die stoel van Storsele stoelen van IKEA echt helemaal top! Lekker kussentje en dekentje erin en klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Une vue imprenable sur la belle et chaises

    BeantwoordenVerwijderen